O elevă „fenomenal de inteligentă” din Australia se identifică drept pisică. Școala îi permite comportamentul atipic, cât timp nu perturbă orele

Un caz neobișnuit petrecut într-o școală privată din Melbourne, Australia, a stârnit dezbateri aprinse în comunitatea educațională și în rândul părinților. O elevă de clasa a VIII-a, descrisă de cadrele didactice ca fiind „fenomenal de inteligentă”, se identifică drept pisică și participă la ore purtând o costumație care imită o felină. Mai mult, adolescenta nu vorbește în timpul cursurilor, comunicând doar prin gesturi specifice animalelor.

Potrivit presei australiene, școala ar fi acceptat comportamentul elevei atât timp cât acesta nu afectează desfășurarea orelor sau activitatea celorlalți elevi. Un părinte a declarat pentru Herald Sun că unitatea de învățământ „a preferat să abordeze situația flexibil, în lipsa unui protocol oficial”, accentuând că prioritatea este bunăstarea copilului.

Fenomenul nu este izolat și este asociat comunității „therienilor” – persoane care se identifică, într-un mod simbolic sau comportamental, cu anumite animale.

Reacția școlii

Într-o declarație oficială, instituția nu a confirmat explicit cazul, însă a transmis că personalul său de sprijin se confruntă frecvent cu elevi care prezintă „probleme variate, de la anxietate la dificultăți de identitate”.

„Abordarea noastră este întotdeauna individuală, adaptată fiecărui elev, și luăm în considerare recomandările specialiștilor, având ca prioritate bunăstarea copilului”, a menționat conducerea școlii.

Un fenomen în creștere?

Presa australiană relatează că nu este primul caz de acest fel. În trecut, un băiat care se identifica drept câine ar fi fost evaluat și tratat de un psiholog din Melbourne.

De asemenea, în martie, au fost raportate situații similare într-o școală de elită din Brisbane, unde mai multe eleve ar fi mers în patru labe și și-ar fi modificat uniformele pentru a le adapta cozi artificiale. Un părinte a povestit pentru Courier Mail un incident în care o elevă ar fi țipat la alta pentru că „s-a așezat pe coada ei”, existând chiar tăieturi în uniformă pentru a permite atașarea accesoriului.

Dezbateri și întrebări fără răspuns

Cazurile de acest tip ridică întrebări despre limitele flexibilității în mediul școlar, rolul psihologilor în gestionarea identității copiilor, dar și despre presiunea pe care fenomenul o pune asupra sistemelor educaționale, care nu dispun încă de protocoale clare.

În timp ce unii părinți susțin abordarea tolerantă, considerând-o o formă de protecție emoțională, alții se tem că astfel de comportamente ar putea provoca confuzie, tensiuni sau chiar efecte negative asupra colectivului.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *